Saturday, December 8, 2012

Kehidupan Seorang Trader

Lama betul dah tinggal kan blog ni ye..tapi rasanya macam nak bergiat active balik since skrang kerjaya saya sudah kembali melekat di depan computer..Setelah 3thn bergelar field engineer dan banyak merantau..keletihan sudah mula wujud dalam diriku untuk meneruskan kehidupan sedemikian. Alhamdulillah Allah itu maha pemurah..ditemukan diriku dengan dunia Forex...

Permulaan nya adalah pada tanggal September 2012. Selepas Hari Raya Aidiladha tempoh hari, tangan ni gatal2 saje nk berjinak kembali ke dunia forex...tetapi setelah mengenali seorang hamba allah ni dan juga merupaka sifu saya sekarang Masta Khalid Hamid untuk mengenali erti kata sebenar apakah itu FOREX. Selama ni dari zaman belajar lagi saya sudah mula berjinak-jinak dalam dunia forex, tapi takde satu pun yang betul-betul serius. Belajat dengan tuk guru ni kejap then tok guru yang lain pulak sebab profit yang dapat dalam trading melebihi lost yang saya alami.

Tapi teknik yang diajar oleh Masta Khalid sangat productive walaupun pada mulanya pening kepala untuk mengenalai apakah Trading Forex dalam erti kata yang terbaik. Terbaik bermaksud minimumkan lost dalam trading and memaksimakan profit dalam setiap peluang trading yang  terhidang.

Setelah membelika E-book teknik Masta Khalid yang nilainya tak sampai ribuan ringgit, pulangan yang diberikan melebihi nilai yang saya bayar untuk. Untuk rakan-rakan yang berminat untuk memiliki teknik TFS dari Masta Khalid boleh lah klik di link berikutnya.

Untuk perkongsian analysis, saya akan mulakan pada awal Januari 2013 memandangkan bulan december, pergerakan market adalah sangat sukar diramal dan jika berkesempatan saya akan postkan beberapa analysis yang saya sempat lakukan.

1 comment: